Landevei SR

Generelt

Vi starter sesongen med samlet gruppe 1 og 2 på treninger. Bruker de første ukene på å kartlegge nivået, og sette ambisjonene i forhold til sommerens ritt. Etter noen treninger, vurderer vi om vi skal dele i gruppe 1 og 2.

Gruppe 3 trener samme dager og tider som gruppe 1 og 2. Ruter avtales ved oppmøte.

Juniorer har mulighet til å delta på eget ansvar. Helst med ledsager.

Trener: Kristian Gaarder

Sportslig ansvarlig: Kristian Gaarder

Oppmann: John Bechman-Pedersen

Treninger

Tirsdag kl. 18.00-20.00: Intervall

 

Torsdag kl. 18.00-20.00: Kjedekjøring/Teknisk trening.

 

Søndag kl. 9.00: Langtur 3-6 timer.

 

Oppmøte: Toten Treningssenter, Lena

 

rsdager
Torsdager
Søndager
Intervall 1,5-2 t Teknisk Kjøring/Kjede 1,5-2 t                     Langtur
Felles oppvarming 20 minLillehammer-Oslo/Lagtempo intervall. Kjøre rulle sammen. 10 min rulle. 4 drag:

1 Drag-kontrollert (sone 2/3)

2 Drag-Overfart (Sone 4)

3 Drag-Kontrollert(sone 2/3)

4 Drag-Overfart (Sone 4)

Felles innkjøring. Tenk over forskjellen på flyten i rulla ved kontrollert/overfart drag. Den skal gå like fint og jevnt om farten er høy. Dette er en utfordring når pulsen og intensiteten er høy, men sett fokus på nettopp dette før L-O!

 

20-30 min oppvarming samlet. 5 x 5 min intervall. 2 Første i sone 4 og 3 siste i sone 4. Individuell kjøring, helst i kupert terreng/bakke for å ha høy belastning på hjertet. Fart fikk dere på forrige økt så denne økta legger fokuset på å jobbe med høy puls og hjertebelastning. Kjør gjerne 3-6 timer. Dette er for å få en god langtur inn i neste uke som skal bygge overskudd. Kaffestopp? 🙂